Joi, 05 Ianuarie 2012 20:41

Guest Post - SwissPlan.biz

Evaluaţi acest articol
(1 Vot)
Continui seria guest post-urilor cu articolul trimis de organizatorul SuperBlog, SwissPlan.biz, reprezentat de Claudia Pătraşcu şi Albert Budică. Mulţumesc, SwissPlan!

BILANTUL SUPERBLOG 2011


La finalul anului (literalmente) tragem concluziile pentru 2011. Inclusiv pentru SuperBlog 2011, a 4-a ediţie a competiţiei de blogging creativ pe care o organizam, încă din 2008, în parteneriat cu PCNews. Am petrecut iar două luni de superblogging, de inspiraţie şi transpiraţie, de efort creativ şi aşteptări, de emoţii şi surprize. Cum era de aşteptat, competiţia ne-a oferit satisfacţii, dar şi dezamăgiri. Per total, însă, am primit lecţii de viaţă din care toţi avem de învăţat. Să le luam, însă, pe rând:
Aceleaşi provocări ca în anii trecuţi, dar într-un ritm mult mai intens. Peste 200 de bloguri înscrise şi 71 de finalişti - mai mult decât dublu faţă de cei 35 de laureaţi ai ediţiei din 2010. Fireşte, fiecare cu stiluri de comunicare şi aşteptări diferite. Ne-am bucurat să regăsim printre participanti concurenţii din ediţiile anterioare, dar şi bloggeri care încercau experienţa SuperBlog pentru prima data. Bloggeri începători sau, dimpotriva, cu ani buni de experienţă în ale scrisului online. Indiferent de "vechimea" în blogging însă şi indiferent de trafic, fiecare are ceva de spus, iar acesta este însuşi principiul care a stat la baza proiectului SuperBlog de la bun început: toţi bloggerii au oportunitatea de a-şi face auzită vocea în online, de a se face remarcaţi, de a-şi demonstra potenţialul în blogging. Nu contează pe cine cunosc sau nu cunosc, important este ce ştiu şi pot să facă pe şi prin intermediul propriului blog. Blogosfera este prin excelenţă un spaţiu democratic cu reguli în continuă evoluţie. Calitatea conţinutului, coerenţa, elocventă, dar şi eleganţa în comunicare (şi nu numai) sunt însă atuuri care califică de la sine "autorul" atât în mediul online, cât şi în viaţa offline. Măsura cu care bloggerii aleg să-şi cultive şi să arate aceste abilităţi este singura "reţetă" de succes în blogging, în competiţii, parteneriate şi orice alte acţiuni la care aleg să participe. În concluzie:

Ce ESTE SuperBlog?

  • O acţiune de marketing online cu drepturi şi obligaţii, cu privilegii şi beneficii, dar şi cu responsabilităţi pentru toate partile: bloggeri, sponsori, parteneri media, organizatori.
  • O competiţie în care fiecare îşi poate decide şansele de succes prin implicare, prin tenacitate, prin creativitate şi, în general, prin responsabilitatea cu care abordează temele propuse şi interactionează cu ceilalţi.

Ce NU ESTE SuperBlog?
  • SuperBlog nu este un concurs de noroc: cei care aleg să "bifeze" temele, pur şi simplu, obţin rezultate pe măsura implicării.
  • Nu este nici o competiţie facilă, cu câştiguri rapide şi garantate: e nevoie de perseverenţă şi seriozitate pentru a duce la bun sfârşit misiunea de super-blogger. Timp de doua luni, participanţii parcurg zeci de etape, cu termene-limită stricte, teme adesea dificile şi jurii uneori exigente, alteori indulgente. Depinde numai de concurenţi cât de sus ajung.
  • SuperBlog nu este un "cerc de relaţii" care te pot propulsa rapid către campaniile mult-visate. În schimb, concurenţii au prilejul să demonstreze singuri că au calităţile necesare pentru a promova online un brand sau altul. Astfel, indiferent de profilul blogului şi de trafic, pot ieţi din multimea online, îşi pot defini stilul de a scrie şi pune în valoare atuurile de comunicatori.

Acestea fiind scrise, încheiem cu speranţa că 2012 va aduce un SuperBlog mai echilibrat şi mai matur, în care vom fi învăţat toţi din ediţiile anterioare şi că vom reuşi să ne ajustăm aşteptările în aşa fel încât să respectăm şi drepturile şi necesităţile celorlalţi. Doar prin solidaritate şi empatie putem construi blogosfera pe care ne-o dorim şi crea posibilităţi de parteneriat între mediul business şi jurnalismul civic.

Mulţumim, Alexandra Verzes, că ne eşti alături încă din 2008 şi îţi mulţumim pentru susţinerea şi implicarea de care ai dat dovadă în SuperBlog 2011 în calitate de partener media!

Competiţia SuperBlog 2011 a fost susţinută de companiile ASUS, Toyota, real,- Hypermarket, Autonom Rent-a-Car, Oktal.ro, AMD, Edimax, Borealy Gifts, Aventuria.ro şi NH Hoteles.

Parteneri media: TVR – Zon@IT, revistele Connect şi Photo Magazine, RadioLynx.ro, 121.ro, PRwave, MediaLook şi câştigători sau veterani ai ediţiilor trecute SuperBlog: LexaVerzes.ro, MoneyWatch.ro, Obisnuit.eu.

Organizatori: PCNews.ro şi SwissPlan.biz, cu sprijinul RACK.ro.
Citit 863 ori

Autor

Lexa Verzes

Public Relations Specialist in European Union-funded projects. (Also a dreamer, writer; music lover; radio lover; movies lover.)

Comentarii   

Permalink 0 Nora Vaum
Îmi plac concluziile astea! :)
07-01-2012 14:19 Răspunde Răspunde cu citat Citat
Permalink 0 Claudia - SwissPlan
Multumim, Nora! :)
09-01-2012 00:25 Răspunde Răspunde cu citat Citat
Permalink 0 Concluziile SuperBlog 2011 | blog
[...] blogging creativ pe care o organizam inca din 2008, in parteneriat cu PCNews, va invitam sa cititi guest-postul nostru despre SuperBlog 2011 pe LexaVerzes.ro. Nu ratati nici guest-post-ul lui Robin Molnar, primul SuperBlogger din 2011. La buna [...]
10-01-2012 14:28 Răspunde Răspunde cu citat Citat

Adaugă comentariu

Codul de securitate
Actualizează

About me


"I'm a saint and I'm a sinner / I'm a loser, I'm a winner / I am steady and unstable / I'm young, but I am able" Jessica Andrews - Who I Am

Twitter feed

Comentarii noi