Duminică, 13 Decembrie 2009 21:27

SuperBlog 2009 - Etapa LIV

Evaluaţi acest articol
(0 voturi)
VOCE, IMAGINE, CONTINUT MULTIMEDIA INTERACTIV

La inceputul secolului trecut, descoperirea undelor radio era privita ca o revolutie tehnologica extrem de importanta, mai ales dupa construirea aparatului de radio propriu-zis, care emitea, cateva ore pe zi, stiri locale si internationala, muzica cantata de adevarate orchestre direct in studioul de radio, apoi acele soap-opere sponsorizate de compania Procter&Gamble, in care se facea reclama la sapun prin mici piese radiofonice de cateva minute.

La scurt timp, o cutie patratoasa, cu un ecran de sticla groasa si cu multe lampi in spate aparea pe mesele atator si atator oameni. In cutia de lemn i-au vazut strabunicii si bunicii nostri prima data pe Elvis Presley, pe The Beatles…

Incepuse concurenta dintre radio si televiziune. Multi nu dadeau sanse ultimei. Interesant este faptul ca, in 1960, in timpul ultimei confruntari dintre cei doi candidati pentru presedintia SUA, Richard Nixon si John F. Kennedy, oamenii care au urmarit dezbaterea la radio, au avut impresia ca Richard Nixon a iesit invingator, pe cand cei care au urmarit dezbaterea la televizor, au crezut ca a castigat Kennedy. De ce? La radio, Nixon sunase impozant si hotarat, dar gesturile televizate l-au dat de gol: transpira foarte mult si avea chipul unui om doborat, invins chiar inainte de alegerile prezidentiale.


Dupa cum cantecul celor de la The Buggles faimos proclama, “Video Killed the Radio Star”. Intr-adevar, televiziunea a pus in umbra radio-ul, care nu va mai reveni niciodata la statutul de rege unic al mass-mediei. Insa putini stiau ca undeva, se pregatea o inovatie… o revolta impotriva mijloacelor de comunicare putin flexibile: computerul.

Istoria computerului este complexa… acestea au evoluat de la o masinarie care ocupa o intreaga incapere, la sistemul de computer personal desk, apoi la laptopurile, notebookurile si netbookurile pe care le stim astazi. Computerul, in combinatie cu Internetul, inlocuieste cu succes o multime de aparate si mijloace mass-media inventate de-a lungul secolului XX: radioul, ziarele, revistele, casetofoane, videoplayerele, televiziunea.

Acum cativa ani am achizitionat un TV Tuner, care instalat in computer si legat la cablul TV, a redat calitativ toate posturile pe care le prindeam pe un televizor clasic. Din pacate, tunerul a ramas uitat intr-un alt oras, iar computerul desk a ramas, simplu, un computer.

Avantajul este insa faptul ca din ce in ce mai multe canale de televiziune straine incep sa emita digital, pe Internet. De lucrul acesta profita majoritatea companiilor care produc computere – de exemplu, ASUS. Cei de la ASUS sunt recunoscuti pentru inovatiile in materie de computere, fie ele deskuri ori notebookuri. Cele din urma sunt adevarate bijuterii portabile… cu ajutorul unui buton, ni se deschide o lume intreaga, in propria camera, ori intr-o cafenea, la o plimbare in parc.

Schimbarea se petrece in timp ce scriu aceste randuri, o vedem zi de zi… Tot mai multe persoane opteaza pentru PC in defavoarea televizorului, presei scrise. Opteaza pentru un continut variabil, flexibil, personalizabil, in care isi pot alege ce programe sa urmareasca, cum si unde. Televiziunea clasica nu ofera aceasta optiune si probabil nu o va oferi niciodata, fiind un mecanism rigid si cu putine sanse de imbunatatire. Omul secolului XXI se caracterizeaza prin interactivitate, informatie rapida si personalizabila – atribute oferite deja de PC-urile existente pe piata.

Societatea evolueaza, si odata cu ea, evoluam si noi. Tehnologia progreseaza sub ochii nostri – cine stie, in zece ani, cate lucruri vor fi posibile?! Nu ramane decat sa ne adaptam si sa ne folosim de avantajele pe care le ofera.

Secolul XX a fost, intr-adevar, secolul vitezei: a inceput cu era radioului si s-a teminat cu mileniul computerului. Oare ce urmeaza?

Acest articol a fost scris pentru cea de-a cincizeci si patra etapa a concursului SuperBlog 2009, initiat de PCNews.

(Pozele via, via si via)

Citit 561 ori

Autor

Lexa Verzes

Public Relations Specialist in European Union-funded projects. (Also a dreamer, writer; music lover; radio lover; movies lover.)

Comentarii   

Permalink 0 Mike
Imi aduc aminte de Bill Gates care spunea ceva de genul ca 64Kb sunt mai mult decat suficienti ca spatiu de stocare =))
13-12-2009 23:37 Răspunde Răspunde cu citat Citat
Permalink 0 Lexa Verzes
@Mike: Wow... 64kb? Atunci li se pare o imensitate, o cascada a informatiilor.
13-12-2009 23:39 Răspunde Răspunde cu citat Citat
Permalink 0 Teodora Andreea
Dupa secolul vitezei urmeaza secolul tehnologiei: cat mai mic, fara fire, design desavarsit, calitati multiple...secolul gadgetului
14-12-2009 15:50 Răspunde Răspunde cu citat Citat
Permalink 0 Tony
Da, si in cazul meu: pana apar stirile de la ora 5 la tv, eu le stiu pe de rost de pe internet...nu mai deschid televizorul, am un toolbar aici care-mi permite vizualizarea unor canale mai importante. Uite asa se schimba incetul cu incetul tv-ul cu laptop-ul...
15-12-2009 00:47 Răspunde Răspunde cu citat Citat
Permalink 0 FELICIA
Da, oricat de "live" ar fi emisiunile TV, majoritatea noutatilor le aflam in timp real, cu lux de amanunte de pe net.
16-12-2009 02:16 Răspunde Răspunde cu citat Citat

Adaugă comentariu

Codul de securitate
Actualizează

About me


"I'm a saint and I'm a sinner / I'm a loser, I'm a winner / I am steady and unstable / I'm young, but I am able" Jessica Andrews - Who I Am

Twitter feed

Comentarii noi