Marți, 23 Noiembrie 2010 23:31

SuperBlog 2010 - Etapa II

Evaluaţi acest articol
(1 Vot)
"Enunţ probă: Dacă vă doreaţi să conduceţi o Toyota, acum aveţi un motiv şi o ocazie: În perioada 21 septembrie – 21 noiembrie are loc caravana Toyota Experience 2010, unde sunt asteptaţi toţi iubitorii de cai putere care vor să-şi încerce mâna la volanul unui model iQ, Aygo, Yaris, Auris, Corolla, Avensis, Prius, Urban Cruiser, RAV4, Hilux sau Land Cruiser 150. (...)

Dacă Toyota Experience 2010 ajunge şi în oraşul tău, participă la drive test şi prezintă într-un articol pe blogul tău cum a fost, ce demonstraţii practice ai văzut, ce maşini ai condus sau, dacă ai stat în dreapta şoferului, cum a fost experienţa Toyota. Opţional, poţi folosi poze sau scurte filme realizate de tine.

Caravana nu trece prin oraşul tău sau nu poţi ajunge? Lasă-te purtat(ă) de inspiraţie şi scrie cum îţi imaginezi că ar fi la volanul unei maşini Toyota, cu prilejul unui drive test. Ce model ai încerca? Argumentează-ţi alegerea.”
EXPERIMENTÂND TOYOTA... VIRTUAL

Înainte de a-mi începe articolul, trebuie să menţionez că Toyota a reuşit să alcătuiască o probă interesantă, care a scos în mare parte bloggerii din online în offline, pentru câteva ore alături de o maşină, la un test drive.

Din păcate, nu am putut fi prezentă la Caravana Toyota Experience, atunci când  ea poposit în Baia Mare, deoarece tocmai în acele zile am fost răcită cobză. Totuşi, pentru mine un test drive nu ar fi complet satisfăcător dacă nu aş fi la volan – şi deocamdată nu am permis de conducere.

Dintre toate modelele de maşini, atât anul trecut, cât şi anul acesta, cel mai mult mi-a atras atenţia RAV4. Îmi plac maşinile mari, 4X4, cu care pot circula atât pe şosele (cu gropi sau fără), cât şi pe teren accidentat (pădure, pietriş, nisip, noroaie etc.).

Toyota RAV4
Atunci când aleg o maşină, criteriul cel mai important nu este designul sau neapărat modelul, ci SIGURANŢA. Din punctul meu de vedere, Toyota RAV4 este printre cele mai sigure maşini, fără a face rabat de la alte calităţi, cum este confortul, tehnologia modernă, consumul de benzină, poluarea cât mai redusă.

Pentru a creşte siguranţa în trafic, RAV4 dispunde de semnalizatoare integrate în orglinzile retrovizoare laterale. Printre alte inovaţii aduse de Toyota acestui RAV se numără Sistemul Inteligent de Acces şi Start, care descuie maşina şi o porneşte prin simpla apăsare a unui buton. Partea frontală a maşinii dispune de proiectoare, capotă şi de design reînnoit a barei de protecţie şi a grilei. Jantele de 17” cu 6 spiţe conferă o rezistenţă sporită.

Comportarea subviratoare a maşinii poate fi reglată prin sistemele Integrated Active Drive (IADS), care distribuie o cantitate superioară de putere roţilor din faţă, prevenind totodată şi derapajul părţii frontale a maşinii. Sistemul de control al tracţiunii (TRC) foloseşte frânarea când roţile pierd aderenţa sau se învârt în gol (ideal pe teren accidentat), şi totodpdată redistribuie puterea în mod adecvat, către fiecare roată.

Ce îmi place la RAV4 este modul în care este proiectat interiorul, din punct de vedere al siguranţei: scaune cu tetiere active – sistem de reducere al efectelor "loviturii de bici" în cazul unui impact puternic, 9 airbaguri separate, (cu declanşare în trepte pentru şofer şi pasagerul din dreapta, airbaguri laterale, cortină, dar şi un airbag plasat la nivelul genunchilor şoferului).

Toyota RAV4 Interior
Prin sistemul Easy Flat, se poate modifica configurarea locurilor, plierea scaunelor efectuându-se simplu. Astfel, spaţiul de stocare se măreşte (ştim cât e de necesar în cazul perindărilor mai lungi prin ţară sau prin străinătate).

Maşina beneficiază de sisteme de asistenţă la pornirea în rampă (HAC), care previne alunecarea vehicolului către înapoi,  şi la coborâre (DAC), care menţine controlul coborârii pantelor abrupte.

Spuneam ceva mai sus că e important ca maşina să polueze cât mai puţin. Ei bine, Toyota RAV4 dispune de sistemul Optimal Dive, adică motoarele (diesel de 2.2. litri sau pe benzină, Valvematic 2.0 litri), construite sub acest concept au cele mai scăzute emisii de CO2 din clasa respectivă, consumând totodată foarte puţin combustibil.

Bineînţeles că în interior, este echipată cu tehnologie Bluetooh, care se activează prin intermediul unu comutator aflat pe volan, de sistem de navigaţie prin satelit cu HDD de 40 de GB, climatizare automată, torpedou cu răcire pentru păstrarea alimentelor sau băuturilor pe timpul verii, scaune încălzite pentru şofer şi pasagerul din dreapta, senzor de ploaie şi lumină ambientală (activează automat ştergătoarele la primele picături de ploaie şi porneşte farurile o dată cu înserarea).

Mi-ar fi plăcut un test drive cu o Toyota RAV4, dar mi-ar fi plăcut mult mai mult să am ocazia să o şi conduc, pentru a simţi cu adevărat puterea acestei maşini.

Pentru mai multe detalii despre Toyota RAV4, vă invit să vizitaţi site-ul Toyota România, aici.

Acest articol a fost scris pentru etapa 2 a concursului SuperBlog 2010.
Citit 492 ori

Autor

Lexa Verzes

Public Relations Specialist in European Union-funded projects. (Also a dreamer, writer; music lover; radio lover; movies lover.)

Adaugă comentariu

Codul de securitate
Actualizează

About me


"I'm a saint and I'm a sinner / I'm a loser, I'm a winner / I am steady and unstable / I'm young, but I am able" Jessica Andrews - Who I Am

Twitter feed

Comentarii noi