Marți, 12 Octombrie 2010 20:36

SuperBlog 2010 - Etapa VII

Evaluaţi acest articol
(1 Vot)
"Enunţ probă: Imaginează-ţi o companie care te contactează pentru a scrie un post despre un serviciu de consultanţă pe care aceasta îl prestează clienţilor, post în urma căruia vei încasa suma de 100 euro.

Te rugăm să concepi un material/ post în care să scrii despre:
a. Ce reacţie ai la vederea unei cerinţe de acest gen, din partea unei companii?

b. Cum evaluezi dacă suma oferită este la nivelul aşteptărilor tale?
c. Care sunt etapele de pregătire a materialului solicitat? Cum te pregăteşti/ documentezi?
d. Cum vrei să cheltui suma încasată? Ce produse/ servicii vrei să achiziţionezi?
e. Cum ai de gând să promovezi materialul publicat pe blog pentru a îmbunătăţi rezultatele obţinute de companie (clickuri)?
f. Cum vezi viitorul pieţei de articole sponsorizate pe blog-uri?"
DEPRE ADVERTORIALE

Pentru etapa cu numărul 7 din cadrul concursului SuperBlog, cei de la BlogMoney doresc să testeze abilităţile de advertiseri ale participanţilor.

Reclamele plătite pe un blog sau altul aduc de multe ori un număr mai ridicat de cititori decât ziarele şi revistele, pentru simplul motiv că blogul poate fi accesat gratuit de către oricine, din orice domeniu şi din oricare parte a lumii. Din acest motiv, consider că acest segment al pieţei de advertising va fi în continuă creştere, şi se va dezvolta în paralel, o dată cu blogosfera.

În trecut, în afara articolelor publicitare de la diferite concursuri de acest gen – articole care mi-au adus premii substanţiale – am fost abordată de o singură persoană pentru a concepe un advertorial (începând din februarie 2010, când mi-am mutat blogul pe domeniul .ro). Mi s-a oferit o sumă cu mult sub 100 de euro, sumă pe care am acceptat-o, gândindu-mă că orice început e dificil. Până la urmă, contează să capăt o anumită experienţă, pentru a avea pretenţii financiare.

Cum aş aborda eu cererea de a scrie un articol publicitar – plătit cu 100 de euro – pentru o firmă de consultanţă? În primul rând, aş accepta-o. Mi-aş face un "plan de bătaie" pentru conceperea articolului, aflând detalii despre firma respectivă, vizitându-i pagina web etc. Apoi aş căuta informaţii referitoare la serviciile de consultanţă cu ajutorul Internetului, dar şi cu ajutorul cărţilor, pliantelor etc. (fie virtuale – e-books, fie clasice – hard copies). Având datele cele mai importante sub forma diferitelor notiţe scrise cu pixul şi subliniate cu markerul (modul meu obişnuit / ideal de a lucra), aş începe să creez corpul articolului, gândindu-mă la titlu şi alte artificii (poze, clipuri audio-video) abia la final, când aş alege şi cuvintele-cheie potrivite pentru optimizarea căutărilor pe Internet.

După postarea articolului pe blog, aş atrage un număr cât mai mare de vizitatori prin intermediul site-urilor de socializare pe care am cont, adica Twitter şi Facebook. În plus, m-aş înscrie pe câteva forumuri de profil şi aş posta link-ul într-un loc vizibil, de preferinţă, la semnătură. De obicei, mă feresc în a posta link-uri publicitare în statusul de la Yahoo! Menssenger sau Skype, sau de a trimite mesaje în masă (mass-messages). În acele liste se găsesc persoane apropiate cărora le cunosc gusturile şi domeniile de interes, astfel că aş opta pentru popularizarea articolului trimiţând link-ul nominal, amintindu-mi că există şi posibilitatea de a fi "prea agresivă" şi de a-mi alunga vizitatorii dacă îi bombardez cu aceleaşi linkuri, pe toate reţelele sociale. Aşadar, strategia de marketing a articolului trebuie gândită pe îndelete.

Suma obţinută de pe urma publicării advertorialului mi-ar ajunge pentru plata "chiriei" site-lui personal pe următorii doi ani. În caz că site-ul ar fi deja plătit, aş investi banii fie în cumpărarea unui HDD extern, fie i-aş depune într-un cont de economii, în vederea planificării unei vacanţe relaxante. 

Tuturor celor care nu sunt decişi să scrie articole advertoriale, dar cântăresc această posibilitate, le recomand să caute să compună măcar unul, pentru a vedea dacă au talentul şi îndemânarea înspre acest domeniu. Sunt sigură că dacă o vor face cu plăcere, feedback-ul nu va întârzia să apară, pentru că, nu-i aşa, "Când există voinţă, există şi cale bătătorită"!
Citit 427 ori

Autor

Lexa Verzes

Public Relations Specialist in European Union-funded projects. (Also a dreamer, writer; music lover; radio lover; movies lover.)

Comentarii   

Permalink 0 Iulia Mihai
Uite ca tu ai fost ceva mai deschisa decat mine, din multe puncte de vedere :D
14-10-2010 16:35 Răspunde Răspunde cu citat Citat

Adaugă comentariu

Codul de securitate
Actualizează

About me


"I'm a saint and I'm a sinner / I'm a loser, I'm a winner / I am steady and unstable / I'm young, but I am able" Jessica Andrews - Who I Am

Twitter feed

Comentarii noi