Sâmbătă, 27 Noiembrie 2010 23:09

SuperBlog 2010 - Etapa XL (40)

Evaluaţi acest articol
(1 Vot)
"Enunţ probă: Vrei să faci din blogul tău un business? Ce ai de gând să faci pentru asta? Nu eşti interesat de monetizare? De ce? Care sunt obiectivele tale pentru blogul personal?"

BLOG, BLOGGER, NOTORIETATE, BANI

Văd blogul mai degrabă ca pe o modalitate de afirmare şi de excerciţiu în scriere decât un business. Într-adevăr, există bloguri care reprezintă un business în sine (aici intră cele de nişă, specializate pe diverse domenii), în spatele cărora se află oameni care investesc timp, creativitate şi bani pentru a se menţine la standarde înalte.
Mulţi bloggeri folosesc site-ul pentru a-şi construi un brand personal, sperând că devenind cunoscuţi şi implicându-se în activităţi online sau offline, vor primi o oarecare notorietate, şi vor putea astfel să aibă pretenţii financiare ridicate atunci când scriu un guest post sau când sunt abordaţi de companii pentru a vorbi despre produsele pe care le comercializează sau serviciile pe care le oferă.

Monetizarea blogului este mai uşor de realizat când acesta este cunoscut. Publicitatea se poate face gratuit, atât prin intermediul site-urilor de social media (Twitter, Facebook), cât şi înscriindu-l în diferite directoare (ToateBlogurile, ZeList). 

Blogul meu este generalist, dezbate subiecte din cele mai diverse. Nu este un portal de ştiri, sau o reiterare a celor mai vizualizate videoclipuri aflate pe alte site-uri. CharmBracelet e o combinaţie de noutăţi, opinii, videoclipuri şi cântece preferate, scrieri (creaţii) personale prin care comunic şi mă comunic.

Doresc să-mi monetizez blogul, dar nu neapărat să-l ridic la statutul de business. Mă gândesc că articolele advertoriale (în afara concursurilor pentru bloggări) ar fi o potenţială sursă de bani, însă deocamdată nu am aprofundat acest subiect (ce ar trebui să fac, cui ar trebui să mă adresez).

E adevărat că o dată cu intrarea în prima ediţie a SuperBlog, am primit anumite foloase de pe urma blogului, câştigurile obţinându-le în produse, nu în bani. O singură dată mi s-a oferit o sumă (mai mult simbolică) pentru scrierea unui articol advertorial. Deci nu poate fi numit un câştig per se.

Ca mulţi alţii, am apelat la ajutorul dat de programul Google Ads, care plăteşte click-urile date de către vizitatorii unui site pe link-urile publicitare afişate pe acel site. Ţin să menţionez că până în acest moment nu am strâns mai mult de 3 dolari – un început timid în „afaceri”.

Obiectivele viitoare – ca strategie de monetizare – pentru blogul meu sunt:
  • publicarea unor articole cu subiecte cât mai diverse;
  • realizarea unei pagini în limba engleză, pentru a atrage şi vizitatori internaţionali;
  • creşterea Page Rank-ului la cel puţin 4 până în primăvara anului viitor;
  • publicarea unor articole advertoriale.

Acest articol a fost scris pentru etapa 40 a concursului SuperBlog 2010., etapă sponsorizată de Hostway România.
Citit 465 ori

Autor

Lexa Verzes

Public Relations Specialist in European Union-funded projects. (Also a dreamer, writer; music lover; radio lover; movies lover.)

Adaugă comentariu

Codul de securitate
Actualizează

About me


"I'm a saint and I'm a sinner / I'm a loser, I'm a winner / I am steady and unstable / I'm young, but I am able" Jessica Andrews - Who I Am

Twitter feed

Comentarii noi