Miercuri, 27 Octombrie 2010 23:24

SuperBlog 2010 - Etapa XVII

Evaluaţi acest articol
(1 Vot)

„Enunţ probă: Scurtă prezentare: În plină criză, real,- Hypermarket a demarat în luna iunie un program prin care asigură cele mai mici preţuri la peste 300 de produse, în principal produse alimentare de bază: zahăr, ulei, orez, paste făinoase, mălai, legume, fructe, carne de pui, carne tocată, mezeluri, lactate, brânzeturi etc. produse de îngrijire şi curăţenie, dar şi produse nealimentare.

Programul a avut drept scop verificarea şi ajustarea zilnică a preţurilor la peste 300 de produse din gama celor care acoperă nevoile de bază, pentru a asigura şi lărgi accesul consumatorului la produse de primă necesitate, şi a contracara astfel scăderea puterii de cumpărare. Produsele sunt semnalizate la raft. Compania investeşte mult în politica preţurilor mici, fie că vorbim de acest program sau de mărcile proprii, ori de mărirea numărului de oferte şi de promoţii la raft, şi este interesată daca eforturile făcute sunt percepute de marele public.

Realizează la tine pe blog un articol cu opinii liber exprimate privind inţiativa acestui program, necesitate şi eficienţă, sau modul în care este perceput şi apreciat sau criticat.”

Programul Cel mai ieftin
"CEL MAI IEFTIN" - LA REAL-, HYPERMARKET

Citind enunţul probei, mi-am dat seama că acum aflu pentru prima dată de programul de reduceri "Cel mai ieftin" iniţiat de real-, Hypermarket. În familie, cumpărăturile produselor alimentare sunt facute mai mult de către părinţii mei decât de mine sau de fratele meu. De obicei, când merg în real-, mă opresc îndeosebi la raioanele de IT&C, electrocasnice şi papetărie-birotică.

 Deşi nu am dat atenţie acestui program de reduceri, ştiu că în hypermarket există tot timpul produse la preţuri promoţionale, deci un astfel de program demarat nu constituie o surpriză pentru mine, mai ales că real-, Hypermarket a mai ajutat oamenii nevoiaşi în anii anteriori.

Cu tristeţe trebuie să remarc faptul că, în general, o bună parte din veniturile unei familii se duc pe alimente şi pe lucrurile de bază. Puterea de cumpărare a leului românesc a fost întotdeauna scăzută. Ce să mai spun de vremurile pe care le trăim în aceste zile, când au scăzut veniturile celor care lucrează la stat cu 25%, a scăzut şi şomajul (nu ştiu dacă mai există vreo ţară în lume care să taie din şomaj)? Cu economia în plop şi cu o industrie aproape inexistentă, românilor le este din ce în ce mai greu să supravieţuiască într-un astfel de climat economic. 

AlimenteDe aceea, aplaud iniţiativa real-, hypermarket de a reduce preţurile la alimentele şi produsele de bază. Alimentele ieftine, supraprocesate, sunt de cele mai multe ori nesănătoase, de aceea scăderea preţurilor la zahăr, ulei, orez, paste făinoase, mălai, fructe, carne de pui, lactate etc. oferă posibilitatea cumpărătorului de a alege alimente sănătoase pentru a găti mâncarea, nu doar a o pregăti, renunţând astfel la preparate rapide şi pline de aditivi alimentari periculoşi pentru organism.

În majoritatea sondajelor naţionale sau internaţionale, românii ies pe ultimele locuri la cheltuielile dedicate îngrijirii personale. Adevărul e că foarte multe din aceste produse sunt scumpe, uneori preţul fiind nejustificat raportat la calitate. Trăiesc cu speranţa că unele din aceste produse au intrat în programul reducerilor de la real-, vor fi pe placul românilor certaţi cu igiena şi vor cumpăra mai multe şampoane, săpunuri, deodorante şi cutii cu detergenţi.

Am avut ocazia de a-mi face cumpărăturile în cel mai cunoscut hypermarket american. Cum a reuşit să-şi păstreze "titlul", dar mai ales clienţii, în tot acest timp? Simplu! Practică printre cele mai mici preţuri, având marfă de calitate. Clienţii hypermarketului sunt îndeosebi oameni cu familii, oameni din pătura mijlocie a societăţii, care înţeleg valoarea banilor, deşi puterea de cumpărare a dolarului este de câteva ori mai mare decât cea a leului.

Observ că şi real-, merge pe aceeaşi idee, de a fi un hypermarket adresat majorităţii oamenilor din România: produse proprii de calitate, promoţii pentru fidelizarea clienţilor şi programe care vin în sprijinul populaţiei, în contextul crizei economice.

Mă bucură solidaritatea pe care real-, Hypermarket o dovedeşte, arătând că produsele cu preţuri mici nu fac rabat de la calitate, şi că a reuşit să-şi convingă partnerii şi furnizorii să ia parte la programul „Cel mai ieftin”, care este, până la urmă, un act social extrem de important. Mi-aş dori ca acest program să continue pe termen nelimitat, pentru că, chiar dacă vom ieşi din criză, întotdeauna vor fi oameni cu situaţie financiară precară, cărora le-ar prinde bine astfel de reduceri de preţ.

Acest articol a fost scris pentru etapa 17 a concursului SuperBlog 2010.
Citit 649 ori

Autor

Lexa Verzes

Public Relations Specialist in European Union-funded projects. (Also a dreamer, writer; music lover; radio lover; movies lover.)

Adaugă comentariu

Codul de securitate
Actualizează

About me


"I'm a saint and I'm a sinner / I'm a loser, I'm a winner / I am steady and unstable / I'm young, but I am able" Jessica Andrews - Who I Am

Twitter feed

Comentarii noi