Marți, 09 Noiembrie 2010 22:36

SuperBlog 2010 - Etapa XXV

Evaluaţi acest articol
(1 Vot)
"Enunţ probă: «Cum crezi că o să evolueze transportul aerian în următorul secol?»

Acum mai bine de 100 de ani, când a fost realizat primul zbor autopropulsat (cu un aparat mai greu decât aerul), nu ne imaginam că vom putea parcurge distanţe de mii de kilometri în aer, de la o destinaţie la alta. Sau că vom putea zbura deasupra oceanului. Sau că vom putea face o călătorie în jurul lumii în mai puţin de 80 de ore… de zbor. Astăzi, totul este o normalitate. Cele mai lungi distanţe sunt parcurse cu o viteză uimitoare, fapt ce părea de neconceput în urmă cu 2 secole.

Scrie un post despre cum crezi că va evolua aviaţia în următorul secol, în anul 2110, cum îţi imaginezi transportul aerian şi cum va fi el integrat în viaţa cotidiană.”
EXERCIŢIU IMAGINATIV – ZBORURILE COMERCIALE ÎN 2110

Ajunsese în timp util la aeroportul Otopeni. Traficul din Bucureşti se mai decongestionase de când se construiseră şoselele suspendate, iar taximetristul – cu vechime de zeci de ani în meserie – ştiuse exact pe unde să ocolească, ce drum să aleagă şi cât să tureze maşina electrică pentru a o lăsa pe domnişoara director în faţa aeroportului la ora stabilită.

Domnişoara îşi predă bagajele la cală, după care se îndreptă către terminal. Era puţin somnoroasă. Îşi verifică ceasul de la încheietura mâinii: mai erau exact 25 de minute până la îmbarcare. Nerăbdătoare, se îndreptă spre un automat cu cafea: plăti, formând un cod de şase cifre pe pos-ul automatului, apoi alesese pastila cu aroma dorită. În mai puţin de 30 de secunde îşi luă în primire o cafea fierbinte, aromată şi tare.

Sorbi din cafea încet, privind prin fereastra clădirii aeronavele de ultimă generaţie – imense, cu botul oarecum ascuţit şi cu aripile încărcate de leduri şi senzori electrici –care ba îşi luau zborul, ba reveneau, rulând încet pe pistă. "Cursa TAROM TransAtlantic Bucureşti-New York... Pasagerii cu bilete pentru First Class şi Business să poftească la terminal... Ceilalţi pasageri sunt rugaţi să aştepte până primul grup va fi îmbarcat." Filtră informaţiile date de personalul TAROM, reţinându-le doar pe cele importante. Îşi luă micul troller şi porni pe coridorul ce ducea la uşa avionului. 

Întâmpinată de personalul zâmbitor al TAROM TransAtlantic, fu îndrumată către locul ei, la clasa Business. Precaută ca întodeauna – efectua 3-4 curse transatlantice pe lună, în interes de serviciu – îşi puse centura de siguranţă înainte să aştepte semnalul obişnuit, şi ceru însoţitoarei de bord o sticlă de apă minerală. Cafeaua îi lăsase un gust dulceag în gură, dar şi o sete puternică.

New York Vedere aeriana

După decolarea extrem de silenţioasă a avionului, îşi deschise ecranul cu imagine holografică pentru a vedea un film... Selectă un canal care difuza seriale de comedie. Trecu doar o oră de zbor când i se aduse mâncarea: optase pentru orez indian şi piept de pui, asezonate cu mult curry, o chiflă caldă, tort de ciocolată şi bineînţeles, nelipsitele alune, pe care le adora. Termină de mâncat şi se gândi să doarmă restul drumului pe care îl avea de parcurs – încă vreo 6 ore – pentru a ajunge odihnită la New York. Apăsă un buton şi spătarul banchetei se lăsă mult în spate. Îşi potrivi perna şi pătura şi adormi... Se trezi chiar înainte de a ajunge la destinaţie, se duse la baie să se împrospăteze, după care îşi strânse lucrurile şi aşteptă aterizarea. Odată aeronava oprită pe pista, îşi desfăcu centura de siguranţă şi ieşi grăbită.

În taxi se uită peste pliantele primite în avion şi află cu mirare că TAROM pregătea o fuziune cu o altă companie celebră de aviaţie, pentru a dezvolta ramura zborurilor comerciale în spaţiu. Îşi aminti, surâzând, cum înainte de a se ocupa de contractul cu americanii, efectuase mii de zboruri paneuropene doar pe parcursul unui an, mai ales în weekenduri, pentru relaxare: Viena, Praga, Bruxelles, Paris, Belfast, Londra, Moscova, Atena, Timişoara, Baia Mare,  Budapesta, Berlin, Oslo, Stockholm, Amsterdam... Iar acum... poate că va merge şi în spaţiu!

Prefera călătoriile cu avionul în locul maşinii. Din punctul ei de vedere era mai comod, ajungea mai repede la destinaţie. Avioanele din 2110 nu poluau, spre dosebire de cele din urmă cu o sută de ani, folosind combustibil bio. În plus, îi plăcea panorama de sus a oraşelor şi satelor, a munţilor şi lacurilor, îi plăcea să fie mereu deasupra norilor... Nu mai trebuia să-şi facă griji pentru traficul de pe autostrăzi, pentru aglomeraţia de la orele de vârf.

O dată ieşită din aeroporturi, de multe ori închiria biciclete şi cutreiera diversele zone. Părinţii ei făceau acelaşi lucru, mai greu fusese să-şi convingă bunicii... Pe vremea lor, se călătorea doar ocazional cu avionul, mai ales pe distanţe mari. Însă reuşise să-i convingă să-şi lase maşina şi să savureze confortul unor călătorii scurte cu avionul, de la Cluj la Bucureşti sau de la Bucureşti la Roma. De alfel, călătoriile cu avionul intraseră în cotidianul oamenilor, erau privite ca ceva normal, o alternativă convenabilă maşinii sau trenului.

În geamul taxiului se reflectară siluetele masive ale zgârie-norilor newyorkezi, şi a multitudinii de reţele de şosele şi linii de tren suspendate. Luminile ledurilor reclamelor electronice creşteau în intensitate o dată cu lăsarea serii... Opri la hotel cât să facă un duş şi să-şi schimbe hainele. Avea întâlnirea cu asociaţii americani în mai puţin de o oră şi jumătate. Fusese un zbor plăcut; se simţi odihnită şi gata să încheie contractul cu cealaltă multinaţională. Deschise geamul camerei de hotel, pentru a lăsa să intre aerul proaspăt de toamnă. Privirea îi alunecă în zare, sus pe cer, spre luminile intermitente ale unei aeronave cu destinaţie necunoscută, dar cu o mulţime de vise ce abia aşteptau să se realizeze...

Acest articol a fost scris pentru etapa 25 a concursului SuperBlog 2010.
Citit 605 ori

Autor

Lexa Verzes

Public Relations Specialist in European Union-funded projects. (Also a dreamer, writer; music lover; radio lover; movies lover.)

Adaugă comentariu

Codul de securitate
Actualizează

About me


"I'm a saint and I'm a sinner / I'm a loser, I'm a winner / I am steady and unstable / I'm young, but I am able" Jessica Andrews - Who I Am

Twitter feed

Comentarii noi