Joi, 11 Noiembrie 2010 00:42

SuperBlog 2010 - Etapa XXVI

Evaluaţi acest articol
(2 voturi)
"Enunţ probă: Ţinând seama de istoricul şi experienţa Toyota de până acum, ce direcţii de dezvoltare ai propune managementului Toyota? Ce inovatii şi proiecte CSR marca Toyota ţi-ar plăcea să vezi in viitorul apropiat? Prezintă-ne ideile tale şi argumentează-le."

TOYOTA – CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY

Toyota a fost întotdeauna o companie deschisă spre inovaţie. Acest lucru se observă din vânzările automobilelor în întreaga lume. Spre deosebire de constructorii cu tradiţie, în special cele americane, care merg pe un anumit concept standardizat şi rigid al construcţiei automobilelor – a se vedea defunctele Pontiac, Hummer etc. – compania japoneză a preferat să vină mereu cu idei noi, futuristice.

Toyota Prius Hybrid
Aflasem de anul trecut, de la ediţia precedentă a concursului SuperBlog, că Toyota se implică în protejarea mediului, prin găsirea unor soluţii ecologice de reducere a consumului de combustibil, a emisiilor de toxice. Anul acesta descopăr că aceste planuri fac parte din planul Corporate Social Responsibility (CSR sau Responsabilizare Socială), şi că de fapt, există mai multe proiecte puse în mişcare de către constructorul japonez.

Printre proiectele CSR se numără:

- programul de burse "Toyota Environmental Activities Grant", care acordă burse începând din anul 2000 în 46 de ţări; anul acesta, programul se concentrează asupra fenomenului de încălzire globală şi asupra conservării biodiversităţii mediului;

 - folosirea unui "plastic ecologic", care se obţine din trestia de zahăr; este un material rezistent la căldură, durabil şi care nu se micşorează în timp; va fi folosit în interiorul maşinii, de la carpete până la scaune, port-bagaj etc;

- participarea la diverse programe şi conferinţe care dezbat problema mijloacelor de transport inteligente (ITS), şi aplicabilitatea lor în viaţa de zi cu zi;

- reciclarea bateriilor din nichel şi alte metale, folosite la maşinile hibrid, pentru a fi transformate din nou în baterii;

- tehnologia Prius Plug-In Hybrid, care lasă maşinii posibilitatea de a-şi putea încărca bateria de la orice sursă exterioară de electricitate;

- crearea unor vehicole de trasport mobil pentru persoanele cu dizabilităţi fizice saupentru cele care preferă un mijloc de transport neconvenţional şi nepoluator – Toyota "i-REAL";

- crearea unui transportor robotic, "Wiglet", util oamenilor în parcurgerea unor distanţe mari; avantajul Wigletului este că se poate transfroma uşor într-un fel de skateboard electric, potrivit pentru activităţile de recreere.

Sunt impresonată de implicarea companiei Toyota în multe din dimensiunile vieţii cotidiene, şi mai ales de politica "green" pe care au adoptat-o şi pe care continuă să o dezvolte.

Mi-ar plăcea să văd maşini hibrid sau în totalitate electrice care îşi iau energia prin mijloace neconvenţionale: de exemplu, panouri solare aplicate undeva pe capota maşinii, poate chiar integrate în designul automobilului, ca şi cum ar fi fost parte din maşină dintotdeauna. Nu e niciun secret că s-au căutat şi s-au găsit combustibili nepoluatori pentru a înlocui benzina: azi aceştia se produc din ulei de gătit folosit (prin procesare, extracţie şi rafinare), din diferite plante care se regenează uşor. Visez la un moment în care maşinile vor circula numai cu acest combustibil bio, sau numai cu energie obţinută pe cale naturală, de la Soare.

Toyota i REAL
Aş dori să existe mai multe programe de educare a şoferilor şi a viitorilor şoferi cu privire la regulile de circulaţie, la posibilitatea să reducerii noxelor autoturismelor personale, cum să obţină cea mai bună performanţă de la maşinile lor prin folosirea tehnologiilor inovatoare puse la dispoziţie de Toyota.

Poate că ar fi mult mai multe de scris şi de planificat, dar din perspectiva unei persoane care nu are carnet şi nici nu ştie exact cum e cu "arta" condusului, consider că ideile pe care le-am prezentat sunt aplicabile şi ar avea un impact pozitiv asupra îmbunătăţirii calităţii vieţii.

Acest articol a fost scris pentru etapa 26 a concursului SuperBlog 2010.
Citit 567 ori

Autor

Lexa Verzes

Public Relations Specialist in European Union-funded projects. (Also a dreamer, writer; music lover; radio lover; movies lover.)

Adaugă comentariu

Codul de securitate
Actualizează

About me


"I'm a saint and I'm a sinner / I'm a loser, I'm a winner / I am steady and unstable / I'm young, but I am able" Jessica Andrews - Who I Am

Twitter feed

Comentarii noi