După câteva săptămâni în care au ţinut lumea pe jar, cei de la Azerty au făcut, în sfârşit, mult aşteptata „dezvelire” a noii interfeţe a site-ului. Pentru cei neavizaţi, trebuie menţionat că Azerty este un magazin online specializat pe soluţii de IT&C.
La o primă analiză, constat că Azerty a renunţat la eternele culori ale layout-urilor prezente pe multe site-uri de nişă, şi au făcut un rebranding puternic, care începe cu design-ul: un nou logo, cu alb şi albastru, şi un nou layout, în acelaşi culori, pentru a face un statement puternic.
Mai jos, voi prezenta câteva opinii pro şi contra pe care le-am dezvoltat în cadrul perindării prin noul site Azerty.
Argumente pro:
- funcţia "live face on web", activată atunci când un utilizator intră pe site, prezentă prin o domnişoară sau un domn ghidează utilizatorul pe harta site-ului sau oferă asistenţă informaţională;
- faptul că se comercializează PC-urile cu Windows preinstalat (acest mod de a vinde sistemele desk şi laptop-urile este specific pieţei americane);
- categoriile şi subcategoriile de produse, aliniate ordonat, în stânga paginii, pentru o vizualizare cât mai rapidă şi mai concisă;
- filtrele diversificate care simplifică mult căutarea unui produs (producător, culoare, calităţi ale produsului etc.);
- existenţa categoriei "eLibrărie", unde sunt disponibile software-uri educaţionale şi reviste;
- existenţa posibilităţii de a cere informaţii despre produsul care interesează, posibilitatea de a-l compara cu altul, recomanda şi posta pe Facebook dacă place (prin intermediul butonului "Like");

- icoana prezentă la pagina de "Promoţii", în dreptul fiecărui produs redus sau promoţional, din care cumpărătorul află ce avantaje are dacă achiziţionează respectivul articol;

- cardul VIP, cu discount de 2%, oferit clienţilor fideli ai magazinului;
- campania "Microsoft Original", prin care Azerty.ro şi Microsoft îndeamnă utilizatorii de PC-uri să achiziţioneze computere cu sisteme de operare preinstalate – simpatică şi de efect!;
- review-urile video la diverse articole IT&C – pentru a şti ce?, când?, cum?, de ce? şi pentru ce?;
- interactivitatea cu clienţii şi vizitatorii prin intermediul reţelelor de social media Facebook, Twitter şi prin intermediul blogului Azerty;
- prezentarea unor produse în imagini de 360°, pentru o analiză mai detaliată a aspectului şi altor caracteristici.
Argumente contra:
- vechea nemulţumire legată de afişarea preţurilor în RON şi nu în lei (nu mai există lei vechi, deci de ce se păstrează acest simbol?);
- lipsa filtrului "preţ", pentru a ordona produsele în funcţie de preţ, de exemplu: "produse între 1000-2000 lei", "între 2000-3000 lei" etc. (în cazul în care există un buget strict, limitat pentru cumpărături şi lipsa timpului în a parcurge toate produsele de la diferite branduri pentru a vedea care preţuri se apropie de bugetul deţinut).
Îmbunătăţirile aduse site-ului sunt vizibile, de asemenea şi inovaţiile cu care se prezintă pe piaţa românească. Vă invit să vizitaţi magazinul online Azerty, sau chiar să-i treceţi pragul "fizic" la adresa din Bucureşti, unde puteţi testa diferite produse comercializate de Azerty.
Acest articol a fost scris pentru etapa 31 a concursului SuperBlog 2010.